پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: دنباله دار «پن استار» امشب در سمت چپ ماه قرار می گیرد و علاقه مندان می توانند آن را در آسمان ببینند .

به گزارش نیک نیوز، مسعود عتیقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: دنباله دار ˈپن استارˈ یا C/2011L4 هر 110 هزار سال یک گردش کامل را به دور خورشید انجام می دهد و در ماه های قبل ، ساکنان نیمکره جنوبی زمین توانستند این جرم زیبای آسمانی را ببینند.


وی خاطرنشان کرد : نمایان شدن دنباله دار پن استار در آسمان در واپسین روزهای سال 91 یکی از رخدادهای نجومی مهم است و در اوایل امسال نیز شاهد رویدادهای جذاب نجومی ˈگذر تاریخی سیاره ناهید از مقابل خورشیدˈ بودیم .


وی افزود: از اواخر این هفته ، جرم آسمانی ˈپن استارˈ که از ابر ˈاورتˈ سرچشمه گرفته است لحظاتی پس از غروب خورشید در افق غربی محل سکونت مردم ایران با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. این دنباله دار در شهرهای به دور از آلودگی و نور به خوبی رصد می شود .


مدیر انجمن نجوم آماتور ایران خاطرنشان کرد: شرایط رصد پن استار به مرور تا پایان اسفند ماه و حتی در روزهای اولیه نوروز 92 بهتر و بهتر خواهد شد.


عتیقی گفت: انجمن نجوم آماتوری ایران به منظور انجام پژوهشهای نجومی و ایجاد امکان رصد این دنباله دار، برنامه رصدی را به دور از نور و آلودگی هوای پایتخت در منطقه تفرش در 24 اسفند ماه برگزار می کند که علاقه مندان می توانند از این برنامه استفاده کنند .

وی گفت: مشاهده دنباله دار پن استار با ابزارهای رصدی به مراتب جلوه زیباتری خواهد داشت و کسانی که رصد این جرم جذاب را از دست دهند حسرت به درازای 110 هزار سال را باید تحمل کنند.

عتیقی ابراز امیدواری کرد که سال آینده نیز دنباله دار دیگری با چشم غیر مسلح در معرض دید رصدگران جستجوگر آسمان قرار گیرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 13:44 | نویسنده : میثم اله وردی |